I don´t believe that you are meant to live your life in only one place...

Det är många som undrar vad som driver mig, men det är inte bara en sak som är min drivkraft, det är många. Som ni alla vet så älskar jag djur, inte bara att klappa och gosa utan jag älskar att veta hur de funkar rent fysiskt, hur deras beteende fungerar och hur deras föda är anpassad efter deras näringsbehov etc. Därför finner jag det otroligt facinerande att umgås med och jobba med olika typer av djur, man lär sig alltid något nytt! 
 
Jag bor ju på en farm i Sydafrika för tillfället och jobbar med allt från lejon och tigrar till giraffer och bufflar, men idag har jag tillbringat större delen av min tid med att jobba med farmens "vanliga" hundar. Vi har vaccinerat och lopp-behandlat alla 24 (tror jag det var?) hundarna. Och saken är den att jag finner det lika intressant som allt annat jag gör här på farmen. 
 
Jag tror starkt på att livet är som en enda stor bok, och de som inte reser läser bara första sidan. Jag har alltid älskat att resa men under min vistelse här i Sydafrika har jag vuxit något enormt som människa. Jag tror att det är för att jag rest ganska mycket själv i detta landet, tagit tåget, gått vilse, irrat runt själv i Johannesburg, tagit skumma taxis, ätit ny mat och träffat så otroligt många härliga människor, några som säkerligen kommer finnas kvar i mitt liv länge!

Kommentera inlägget här :