Nu är jag hemma...

Hej på er. Nu har jag kommit hem från mina äventyr i Sydafrika. Jag har haft det helt fantastiskt underbart och fått jobba med min dröm varje dag. Att få vakna till rytande lejon varje morgon, att få vandra under en stjärnhimmel så vacker att inga ord finns som ger den rättvisa, att få stå vid elden och bara känna värme och kärlek från människorna omkring mig, att få klappa lejon och tigrar varje dag, att få äran att föda upp en giraff som nu håller mitt hjärta fånget, att varje dag känna att man kan andas och känna att man är PRECIS där man skall vara, ja det är en känsla som är obeskrivbar!
 
Jag har under denna perioden i mitt liv hittat min plats på jorden, jag är inte en "Svensson" jag platsar inte i ett fack, jag är en fri själ som från och med nu ägnar hela mitt liv åt äventyr och djur. Jag kommer spendera alla pengar på att följa min dröm, att få uppleva den känslan igen. Jag ska ut i världen och jag ska jobba med djur, det är mitt kall här i livet och det spelar ingen roll vad NÅGON säger, jag kommer aldrig ge upp den drömmen. Jag är bara 22 år och jag har om 9 månader en legitimation som Djursjukskötare och därmed en kandidatexamen i djuromvårdnad. Det var mål 1 på vägen, mål 2 är nu att åka ner till Sydafrika så fort jag bara kan, och att skriva mitt examensarbete om giraffer och att hitta nya sätt att resa världen runt.
 
Jag hoppas ni vill hänga  med mig på mina äventyr och jag hoppas att jag kan inspirera någon till att följa sina drömmar, oavsett vad de består av :)
 
Love F
 

Kommentera inlägget här :