To finally feel at home!

For all my Swedish readers, this text will be in swedish further down!
Since I have many international readers I decided to write in english so you can all enjoy the blog.
I thought of this tonight, I just arrived home and for the first time in many months I felt like I came HOME. My home will always be africa but until I can make that dream true in a few months it´s extremley nice to have a place where I have all my stuff (or what´s left of it since I sold most haha), my photowall was done yesterday and my candles are lit.I feel like I can study here and I can still relax when I have time for that (haha who am I kidding^^?).
 
I have a deal with myself, everytime I have finished a novel, I will donate it. I never throw away books and this way I get more and more space in my bookcase! I love making plans to get rid of stuff, I really don´t need even half of what I´ve got and I have already sold/donated/thrown soo much away, almost 30 movingboxes is what I have gotten rid of...and that feeling is the absolute best! It´s a feeling of freedom.
 
Today was just a slow day, we had a madatory seminare in the morning about care plans, medical models and how to implement a new strategy at our swedish animal hospitals. Really interesting and I´m really glad to have it done, one more thing to take of my really full list! Then I went to the movies with a bunch of friends to see the new Mockingjay - part 2 movie, it was extremly good!!
Right now I´m looking at different projects abroad where I can help animals, and at the same time work with my passion, all this planning is sooo fun! I mean I know I will manage somehow, and I´m really glad that I can include all of you in the planning process, the travel details, all the problems that pops up every now and then and finally the actual trip. Because I will need all the support I can get to manage to do this! :D
 
Jag kom hem idag och kände mig för första gången på väldigt länge Hemma! Jag kommer alltid känna att min själ hör hemma i afrika men innan den planen blir verklighet är det förbaskat skönt att känna sig hemma där man bor. Jag trivs med människorna jag delar hus med, jag har en av mina bästa vänner på nedanvåningen, jag har alla mina saker på ett ställe (även om det inte är mycket saker jag har kvar haha), jag har mina mysiga doftljus tända på kvällen och jag har min inspirations fotovägg uppe.
Jag har gjort en deal med mig själv och det är att varje gång jag läst ut en skönlitterär bok så ska jag skänka den till nåt ställe som tex myrorna. Då får jag efter hand massa plats i min bokhylla och jag gör mig av med saker som jag slipper släpa runt på i mitt framtida vagabonding liv! Jag har gjort mig av med (sålt/donerat/kastat) omkring 30 flyttkartonger med saker, och vet ni vad det roliga är? Jag saknar inte EN enda av sakerna. Det säger en del...
 
Dagen idag har varit ganska långsam dag med ett obligatoriskt seminarium på morgonen, där min grupp faktiskt hann med att skriva och lämna in vår gruppuppgift också. Känns otroligt skönt att ha den saken ur världen. Efter skolan blev det tidig bio med mina töser för att se nya Mockingjay-part 2 filmen, jösses så bra!! 
Det är så underbart att ha vänner man kan vara sig själv med, och oavsett var i världen jag befinner mig kommer de alltid stå mig närmast!
 
Just i detta nu håller jag på att spana in olika volontärprogram man kan åka på eller forskningsstudier man kan genomföra, allt för att få se världen och samtidigt jobba med djur och framförallt hjälpa djur! Jag är så otroligt glad och tacksam att så många följer mig och det är otroligt roligt att få ta med er på all planering, alla ideer, alla känslor av glädje, spänning, förväntan, frustration och allt där emellan och att till slut få ta er med på mina drömresor i världen. För att jag kommer behöva er pepp och ert stöd , och med det i ryggen så ska jag lyckas!
 
Love / F
 

Kommentera inlägget här :