Det här med att ha en passion...

Det är nu fruktansvärt längesedan jag skrev vilket jag skäms över. Men det har hänt så mycket i mitt liv att det inte hunnits med. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att få igång bloggen på allvar. Jag har sedan sista inlägget varit nere i Sydafrika en gång till, denna gång under en period på 3 veckor. Jag kunde helt enkelt inte stanna hemma, jag bokstavlig talat drogs tillbaka. Tillbaka till min älskade giraff, tillbaka till stjärnhimlen och tillbaka till det liv jag känner att jag är ämnad att leva.
Jag sålde allt jag ägde, nästan alla möbler, alla småsaker, porslin, kläder ja ALLT. Jag lyckades skrapa ihop tillräckligt för att åka ner. Jag tryckte ihop min 10 veckors hästpraktik på UDS till endast 4 veckor med samma antal gjorda timmar, ni kan ju tänka er hur mycket jag fick jobba för att det skulle gå ihop.
Men drivkraften inom mig är nästan övernaturlig, allt jag gör är för att kunna åka tillbaka ut i världen och hjälpa djur, att det inte ska gå är liksom inte ett alternativ.
 
Många har frågat mig om jag är rik, då brukar jag skratta en stund och skaka på huvudet, för är det nånting jag inte är så är det rik! Allt jag har gjort har jag lyckats med genom blod, svett och  tårar samtidigt som jag studerar 100% och försöker ta min examen inom djursjukvård i Juni.
Jag åkte första gången genom en organisation som heter Goxplore, det var verkligen kanon när det är första gången man reser så långt och själv för man hade hela tiden en "backup" om nåt skulle skita sig. Så även om jag numera reser på egen hand så har jag hållt fast väldigt hårt i Ann.Louise Hortlander på Goxplore, hon hjälper mig med roliga ideer till projekt och med försäkringar så jag är korrekt försäkrad beroende på vart i världen jag är. Hon löste mitt lilla dilemma så smidigt när jag åkte till afrika andra gången, för då gick allt så otroligt fort och hade det inte varit för henne så hade jag nog varit oförsäkrad, haha.
 
Jag har så många planer på var jag vill hjälpa i världen och om ni håller koll på bloggen imorgon kommer ni se hur ni kan hjälpa mig att hjälpa djuren! För hur stark man än är ensam, så är man starkare tillsammans.
 
Det där med att ge upp är inte riktigt min grej, så nu ska jag göra det sista ändringarna på mitt projekt och fundera ut fler lösningar för att kunna följa min dröm och min passion och därmed hjälpa världens djur!
 
Njut av er dag!
 
/ F
 
 

Kommentera inlägget här :