En start på något nytt!

Jag fick denna idén när jag satt på bussen i Malmö. Jag är med i många olika djurgrupper på facebook, där ser jag många frågor rörande djur och deras hälsa. Jag ser också behovet av att få ut kunskap. Det finns mycket vi kan göra för våra älskade djur i syfte att förebygga sjukdomar, både fysiska och psykiska.
 
Jag finner det otroligt inspirerande att starta denna bloggen då mitt mål är och har alltid varit att göra skillnad i djurs liv och kan jag få ut lite kunskap så kanske jag på något sätt förbättrar livet för någons fyrfota vän. Det var längesedan jag skrev något som inte skulle redovisas, lämnas in eller tenteras av så om jag blir för tråkig eller skriver obegripligt så är det fritt fram att påpeka detta, men håll god ton! :)
 
Just nu håller jag på att läsa en kurs som heter DOVIS 2 (DjurOmvårdnad Vid Sjukdomstillstånd) som innefattar många intressanta ämnen. Bland annat får kattens, hundens och hästens munhälsa stort fokus, precis som vaccinationer, en del neurologiska sjukdomar och flertalet infektionssjukdomar. Jag kan avslöja att tentamen på detta sker 16 januari 2015 så innan dess skall allt ovanstående bankas in i huvudet, läras in och jag hoppas på en djup förståelse så jag på bästa sätt kan använda det i mitt yrke och framtida karriär.
 
Just i detta nu har vi "jullov" och jag är nere i Malmö med mina två katter för lite familjemys. Jag hinner sällan träffa familjen då studierna, jobbet och mina djur tar all min tid samtidigt som jag bor 70 mil bort.
 
Det här var bara en kort introduktion om vad som händer just nu, hoppas på att kunna uppdatera minst 1 gång om dagen men ska först se till att få lite koll på hur man hanterar denna bloggen ^^
 
Ha en bra kväll!
 
Hamba Kahle! (betyder "Go well" på Zulu)

Kommentarer :

#1: Maj-Lis Sennbro

Det här låter fantastiskt bra!

skriven

Kommentera inlägget här :