En lugn helg!

Hej på er alla glad människor!
Jag har haft en lugn helg med massa förberedelser inför Afrika, tagit en del promenader med goa vänner och funderat mycket på livet i allmänhet. Jag tror att man behöver sådana helger när man har ett så otroligt stressigt liv som jag har. Jag är iväg 11 timmar varje vardag på praktik/jobb för att sedan gå hem, plugga lite, kanske skriva lite på en uppsats, leka lite med katterna, försöka ha ett socialt liv och nånstans där emellan hinna äta och sova.
 
Så på mina helger är det skönt att bara slappna av lite och göra vad som faller mig in! Denn helgen har jag bland annat matat ankor, gäss och svanar i parken tillsammans med en barndomskompis, tagit en kaffe i solen med en god vän, powerwalkat med en vän jag känt i 7 år och haft egentid.
 
Jag funderar ganska mycket på mitt yrke, mitt liv och min framtid, för jag har sååå otroligt mycket jag vill göra i mitt liv och allt kretsar kring djur på ett eller annat sätt... haha! Jag har vänner som inte jobbar eller pluggar samma saker som jag gör och de kan aldrig riktigt förstå min passion för det... jag tror inte heller att alla som jobbar inom veterinärmedicin har samma brinnande känsla för jobbet som jag har, men vi alla delar en passion. För utan den passionen klarar man nog inte av vårt arbete, analsäckar, blod, diarré, kräk och mycket, mycket mer är liksom en del i vår vardag, och det krävs en viss nivå av knasighet för att stå ut med och kunna skratta åt det!
 
Jag tror att när man hittat sin passion i livet så ska man följa den, man ska kämpa för den och man ska utveckla den. Jag är en av dessa människor som tror att vi alla har en uppgift som vi är här för att utföra, och jag VET att min uppgift är att jobba med djur. Jag ska försöka resa världen runt och jobba med olika sorters djur för att bli så duktig jag kan.
 
Den här bloggen kommer jag fortsätta med så att ni kan få följa min resa, ni får alltid ställa frågor och det jag inte kan tar jag reda på! Jag kommer imorgon skriva ett inlägg om FIP (Feline infektiös peritonit) eftersom det varit en hel del prat om just denna sjukdom den senaste tiden!
 
Glöm inte att sprida bloggen så mycket ni kan! 
 
 
Kramis på er
 
/ Love F
 
 

Kommentera inlägget här :